This year is the Bad Year For Me

Assalammualikum~Annyeonghaseyo


 Many thing happen to me this year.. Aku rasa last year more luck than this year. Kalau nak kira banyak benda buruk yang terjadi tahun ni..

 Kes EXO..Toksah nak cakap.. Memang bad this year.. Overdose era.. really hurts for me and for other exo stans.. Kes Kris tambah BaekHyun..Hah tak tahu ape nak jadi.. Sampai SeHun tukar username Insta dia.. OT11..I can't accept this.. It's to bitter..  We are One.. OT12 for ever..Maybe for sesetengah yang baru minat tak kisah pasal hal ni..But , aku dah lama kot..Since MaMa era..Giler.. Nak tengok ot11 ...

   And yang bad tahun ni.. Now I know what friend means.. Diorang selalu buli aku dalam senyap..For diorang maybe diorang anggap aku memang nak tolong diorang...Apa diorang ingat aku hidup jadi kuli babu diorang.. Aku ikut je cakap korang selama ni..Aku pendam..Biar hati aku ada luka...Aku tetap tahan..Sebab apa? Sebab aku takut aku takda kawan.

    Last year..Dia jadi kawan aku..Aku nak ucap terima kasih sebab jadi kawan aku.. But this year.. Bila dah bercampur dengan satu geng ni..Aku dah macam pengikut setia... Ikut..Ikut..Sebab aku anggap diorang dah macam 'kawan' aku.

   Sampai satu hari tu..Aku dah tak tahan dengan karenah diorang.. Aku cuba jadi macam diorang..But..Aku tak boleh..Sebab diorang suruh aku buat itu , buat ini..Aku dah tak sanggup.. 

   Masa tu tanggan aku sakit..Tiba-tiba ada lah sorang hamba Allah ni suruh aku basuh bekas air..Dahlah besar..Aku rasa maybe sebab aku jenis ikut je cakap orang, dia suruh aku kut.. Masa dia suruh tu aku nak tolak..Tapi ... Aku mati kata.. Aku pergi lah basuh bekas air tu.. Hati aku membuak-buak.. Apa taknya.. Sebelum hari tu.. Aku memang nak basuh dah bekas air tu..Tapi adalah makhluk Allah ni cakap suruh buat esok.. Aku ingat dia nak buat..So, aku ok jela.. Last-last , aku jugak yang kena.. From that.. Aku rasa diorang memang 'friend' aku.

    Kalau diorang rasa ni memang salah aku.. Aku mintak maaf..Aku memang tak berani mintak maaf face-to-face..Korang pun tahukan..Tapi kalau salah korang..Aku maafkan..Tapi..Aku maybe akan cuba tegur korang..Kalau korang tak respon ..Memang salah aku..Tapi kalau korang tegur aku.. Aku tak pasti samada patut balas ke tak..Sebab nak cari kawan sejati memang susah.. And aku dah taknak jadi kuli babu lagi..

 And aku nak ucap gomawo dekat korang sebab jadi kawan aku sebelum ni ..or akan datang.. And sekali lagi , aku mintak maaf.. Esok dah puasa..^_^


P/S: Marhaban ya Ramadan.. HappyFasting..Maafkan saya...^_^ 

Comments

Popular posts from this blog

Mizumi Fine Fragrance Body Mist Perfume Peach Review

BlogSkins : Peach Time Slip

Segmen: I Adore My Bias by Amni and Dalilah